KEDİ AŞILAMA

KEDİ AŞILAMA PROGRAMI kedi aşı

Sevimli bir kedi sahibisiniz ve ilk yapmanız gereken onun sağlıklı bir yaşam sürmesini sağlamak.Eğer sahiplendiğiniz kedi yetişkin ise aşı ve genel sağlık kontrolü için derhal bir veteriner hekime götürmek şarttır.Yavru kedi sahiplendi iseniz veteriner hekim eşliğinde aşılama takvimine uygun şekilde aşılarını zamanında ve düzenli yaptırmak gerekmektedir.

KEDİ AŞI TAKVİMİ kedi aşı

Öncelikle yavru kediler için kesin olması gereken 3 aşı çeşidi vardır.Bunlardan birincisi karma aşı ( hibrit aşı ) , ikincisi lösemi aşısı ,diğeri de kuduz aşısıdır.Bu aşılar kedimiz 1 yaşına geldikten hemen sonra her sene olmak kaydıyla tekrarlanan aşılardır.Ayrıca her 3 ayda bir tekrarlanması gereken iç parazit aşıları vardır.İç parazit aşıları kedi ve çevresinin sağlığı için çok önem arzetmektedir.

YAŞ DÖNEMİ AŞI TAKVİMİ

6-8 Haftalıkİç ve Dış Parazit Aşısı (2 Ayda 1 Tekrarlanır)
8-10 HaftalıkKarma Aşısı
9-11 HaftalıkLösemi Aşısı (Lösemi Testi)
10-12 HaftalıkKarma Aşısı (Tekrarı)
11-13 HaftalıkLösemi Aşısı (Tekrarı)
12-14 HaftalıkKuduz Aşısı (3 Aydan Küçük Kedilere Uygulanmaz)

KARMA AŞISI

Karma aşısı kedilerde sık görülen viral enfeksiyonlardan korunma amaçlı yapılmaktadır.2 Ayını bitirmiş her kediye karma aşı yapılması gereknektedir.1 Yaşını dolduran her kediye sene de bir defa muhakkak karma aşı uygulanmalıdır.Tüm viral enfeksiyonlardan ve virüslerden koruyucu olması sebebiyle çok önemli bir aşıdır.

KUDUZ AŞISI

Kuduz hastalığını oluşturan virüslere karşı kedinizi korumak için yapılan bir aşıdır.3 Ayını dolduran tüm kedilere kuduz aşısı muhakkak yapılmalıdır.Kedinizin kudur hastalığına yakalanması için kuduz hastası olan bir canlı tarafından ısırılması veya tırmalanmış olması gerekmektedir.Benim kedim sürekli evde o yüzden kuduz aşısına gerek yok gibi bir düşünce kesinlikle çok yanlıştır.Çünkü kedinizle beraber dışarı çıkma veya seyahat durumları olduğunda kuduz aşısı önem taşımaktadır.Çevre ile iletişim muhakkak olacağı için bu aşıyı ihmal etmemeniz gerekmektedir.

LÖSEMİ AŞISI

Kedi lösemi aşısı 2 ayını doldurmuş tüm kedilere uygulanmaktadır.Her sene yapılması gereken aşılardandır.Ama günümüzde tam anlamıyla kedi lösemi hastalığından yüzde yüz koruduğu söylenemez.Günümüzde eskiye nazaran daha az gözükmektedir.Bu da aşı teknolojisinin geliştiğinin bir göstergesidir.Kedi lösemisi insana bulaşmaz.Aynı mama kabını kullanan kedilerin tükrük salgılarından veya birbirlerini yalamaları sonucu bulaşır.

İZMİR VETERİNER KLİNİKLERİ

One thought on “KEDİ AŞILAMA