KEDİ KISIRLAŞTIRMA

KEDİ KISIRLAŞTIRMA kedi kısırlaştırma

Kedi kısırlaştırma ev kedileri için uygulanır çoğunlukla. Bu yöntem erkek ve dişi kediler için farklı uygulanmaktadır.Artık yetişkin olmak üzere olan yani 1 yaşına yaklaşan bir kediye sahipseniz önünüzde iki seçenek olmak zorunda.Birinci seçenek kedinizin üremesine izin verip sağlıklı yavrular doğurmasına yardımcı olmak.İkinci seçenek kedinizi kısırlaştırmak.İlk seçenek için biraz zorlanabilirsiniz.Çünkü kediniz kızgınlık dönemine girince şu belirtileri gösterecektir.Dışarı kaçmak ve üreme için partner aramak,geceleri sürekli miyavlamak,sürekli huzursuz ve saldırgan davranışlar da bulunmak.Eğer bu sıkıntılara göğüs gererim yeter ki kedim üremesini devam ettirsin derseniz bu sizin seçiminiz tabi ki.İkinci seçeneği seçerseniz kedinizi kısırlaştırmak isterseniz bununda belli ön hazırlık ve aşamaları var elbette.

ERKEK KEDİ KISIRLAŞTIRMA kedi kısırlaştırma

Erkek kedi kısırlaştırma işlemi dişi kedilere göre daha kolay olmaktadır.Şöyle ki daha zahmetsiz bir ameliyat sonucu genel de 1 veya 2 saat sonunda ayağa kalkmaktadırlar.Ameliyattan 12 saat önce genelde yeme ve içme kesilmesi veterinerler tarafından tavsiye edilmektedir.Daha sonra açık ameliyat yöntemi ile erkek kedinizin testisleri küçük bir kesik atılarak alınır.Bu şekilde kısa bir ameliyattan 2 saat sonra genel de erkek kediler normal yaşamına dönmektedirler.

DİŞİ KEDİ KISIRLAŞTIRMA kedi kısırlaştırma

Dişi kedi kısırlaştırma ameliyatı erkek kediye göre biraz daha ayrıntılıdır.Dişi kediler 5 veya 6 aylık olduktan sonra yetişkinliğe geçerler.Kısırlaştırma için en güzel dönem kızgınlık dönemi öncesidir.Veteriner hekim ilk olarak bunu kontrol edecektir.Ameliyat ile dişi kedinin hem rahmi hem yumurtalıkları alınması gereklidir.Çünkü sadece rahmi alınıp yumurtalıkları alınmayan dişi kediler hamile kalamaz ama kızgınlık dönemleri devam eder.Bu da kediyi ve sahibini zorlayıcı bir etkendir.Yumurtalıklarını da aldırmak gereklidir.Ortalama 3 veya 4 saatlik bir ameliyat sonrası işlem tamamlanır.Dişi kedinin toparlanma süreci 1 haftayı bulabilir.Özellikler ameliyat yerlerini yalayıp çıkartmaması için özel başlık kullanılmalıdır.

KEDİ KISIRLAŞTIRMA FAYDALARI

Öncelikle kedinizin kısırlaştırılması ömrünü uzatır.Bu bilimsel kaynaklarca kanıtlanmış bir gerçektir.Kısırlaştırma işlemi yapılınca kedilerin bir çok hastalığa yakalanma durumu azalır.Yumurtalık kanseri,meme kanser,testis kanseri gibi hastalıkları önler.Kedilerin huysuzluk belirtileri tamamen azalır daha oyuncu ve cana yakın olurlar.Plansız yavrulamanın önüne geçilmiş olur.Evden kaçma olayları iyice azalır.Sahibine daha bağlı bir kediye dönüşür.

KEDİ KISIRLAŞTIRMA FİYATLARI

Bu fiyatları ortalama olarak şöyle verebiliriz.

ERKEK KEDİ KISIRLAŞTIRMA300-350
DİŞİ KEDİ KISIRLAŞTIRMA500-550